Monday, 19 December 2011

PE NAK JADI DENGAN DUNIA SEKARANG


Pelajar yang bernama Ariff Alfian Rosli ini merupakan pelajar perubatan tajaan Petronas dan tidak dapat dihubungi oleh keluarga mereka selama 3 tahun. Menurut ayah Ariff Alfian Roslin, Rosli Haron, dia dan isteri telah 8 kali pergi ke Dublin untuk mencari anaknya. Dan hari ini misteri kehilangan Ariff telah terbongkar apabila dia didapati telah berkahwin dengan Jonathan, seorang lelaki warga Dublin.Nampaknya apa yang ditakuti oleh ayah Ariff iaitu anaknya terlibat dengan pergaulan bebas menjadi kenyataan. Ini sangat mengecewakan dan pastinya memberikan impak kuat kepada ibu dan ayah Ariff. Untuk makluman, pihak Petronas telah pun menyaman ayah Ariff selaku penjamin pertama dengan menuntut kembali wang pengajian RM890,000 yang telah dilaburkan kepada Ariff.Sama-sama kita doakan agar Ariff Alfian Rosli menyedari yang ramai rakyat Malaysia mengetahui berita perkahwinan sejenisnya dan mahukan dia kembali ke pangkal jalan. Kepada keluarga Ariff, Abang Nara harapkan anda bersabar dengan dugaan hebat ini. Harap-harap semuanya akan kembali seperti biasa. Amin.





INI yang telah aku baca dalam entri beutifulnara...Subhanallah...Arif ni seorang yang genius ,di kurniakan akal yang hampir sempurna...tapi apa telah jadi...aku tau dalam dunia ni...mesti ramai ibu bapa yang berbangga jika dapat anak yang pintar seperti dia ni...tapi dalam kegembiraan itu kita perlu beri ilmu agama yang mendalam kepada diri anak-anak agar tidak mudah terpesong macam ni..kenapa lah dia sanggup menghancurkan harapan keluarga...kesian ibu bapa dia..jika kita tidak ada ilmu agama yang mendalam tak payah la nak berangan nak belajar di luar negara...mmg glamor..tapi kita kena tau di luar negara segala kelakuan bebas,pe saja yang kita buat tak akan di persoalkan oleh sesiapa...godaan syaitan di sana pon bkn calang-calang...So, lagi baik belajar kat dalam negara sekurang-kurangnya...kita terhindar daripada melakukan pebuatan yang terkutuk ni...kepada arif...kembalilah ke pangkal jalan.jangan ikut hawa nafsu...dekatkan diri pada TUHAN.dia pasti akan membantu...

sila comment di bawah :)

No comments: