Sunday, 19 February 2012

BFF....wujud ke x?

Salam sejahtera....
pembuka cerita aku hari ni...ialah BFF...atau nama penuhnya ''Best Friend Forever''
ramai yang berpendapat....dalam hidup ni kita perlukan teman baik untuk berkongsi sebarang masalah...menemani di saat suka dan duka...dan lain-lain lagi...
Tapi kadang2...
KAWAN BAIK JUGAK susah nak di percayai...aku susah nak wujudkan BFF dalam hidup ...bukan sebab aku ego...tapi aku punya alasan sendiri yang tak perlu orang lain tau..
yang penting kita perlu ada kawan ...walaupon tak berstatuskan BFF...
just Bestfriend saja...

Tapi aku tak pernah kata BFF tu tak wujud au..hihi

Friend +Friend = Friends





sila comment di bawah :)

JUJUR AKU DAYUS


Assallamualikumm...

hari ni aku nak share kat pembaca semua..mengeai cerita yang agak menyentuh hati setiap penonton..
tajuk dia JUJUR AKU  DAYUS...

Sinopsis Drama Jujur Aku Dayus Cerekarama TV3

Jujur Aku Dayus mengisahkan pasangan suami isteri, Edree dan Lisa yang hidup bahagia selepas perkahwinan yang berusia lebih setahun. Sebagai seorang pegawai berprofil tinggi, Edree memikul tanggungjawab besar di dalam syarikat. Suatu hari, dia ditugaskan untuk ke luar negara dan selepas lapan tahun keika dalam perjalanan puang ke rumah untuk melepaskan rindu kepada isteri tercinta, Edree ditimpa kemalangan menyebabkan dia koma.

Pelakon Drama Jujur Aku Dayus Cerekarama TV3

Nora Danish, Beto, Zul Ariffin, Irma Hasmie


sila comment di bawah :)

Friday, 17 February 2012

My Frist Editing...

aSssalamualikumm,,,,
hari ni aku try wat edit pakej HRPL...bos aku suruh...
hampir setengah hari jugak la siap...tapi aku berpuas ati la tengok hasilnya,....
cuba belum dapat respon dari bos aku g...
cuba tengok...ok tak?


ok x...cam ok je kan...bos aku pon sk...yes berjaya gak..


sila comment di bawah :)

Tuesday, 14 February 2012

Jawapan mengenai braces...bacala untuk mengelakkan salah faham yer


Jawapan:
Alhamdulillah. Kami akan cuba menjawab soalan anda dengan kadar kemampuan yang ada, Insya-ALLAH.
Nabi bersabda :
“Allah melaknat wanita yang membuat tattoo dan wanita yang telah memakainya, wanita yang mencabut bulu diwajahnya dan wanita yang telah melakukannya, dan wanita yang meluaskan jarak diantara gigi mereka atau orang lain bagi tujuan kecantikan, menukar apa yang Allah telah ciptakan”  (Shahih Muslim #3966)
Imam Al-Nawawi rh didalam memberi komentar terhadap hadith diatas menjelaskan :-
“Meluaskan jarak gigi – maknanya sesuatu yang dilakukan keatas gigi bagi menjadi seseorang itu kelihatan cantik, dan ini menunjukkan bahawa ia adalah HARAM, iaitu apabila dilakukan bagi tujuan kecantikan, akan tetapi bagi merawat masalah yang berlaku kepada gigi, maka tidak ada salah melakukan, Dan ALLAH yang lebih tahu sebaiknya.”
Braces atau pendakap gigi ini adalah bertujuan membetulan kedudukan gigi atau merawat gigi, dan ia bukan dari larangan yang dinyatakan didalam hadith diatas yang dikategorikan sebagai mengubah ciptaan Allah.
Menurut Dr Rafa’at Fawzi Abdul Muttalib, Prof Universiti Dar al-Ulum, Braces yang membetulkan kerosakan gigi adalah dibenarkan.
Syeikh Faizal al-Moulawi, Naib Pengerusi Majlis Fatwa Eropah berkata :
“Braces atau pendakap gigi bagi tujuan KESIHATAN adalah dibenarkan menurut syara’, bahkan ia juga diperlukan”
Menurut sekumpulan Mufti Islam Online : “As long as the bracing is done to fix a problem, then it is allowed and there is nothing wrong with it.”, iaitu selama mana pendakap itu membaiki sesuatu, maka ia dibenarkan.

sila comment di bawah :)

Saturday, 11 February 2012

MR SAXOBEAT



LAGU BEST LA...
Tapi aku masih tak tau lagi....per maksud Mr saxobeat ni...kalo de saper2 yang tau....cuba la bagitau saye yer...mmg bes giler lagu ni...mnyesal tak dengar

ni lyric dia ea..

ou make me this,
Bring me up,
Bring me down,
Playing sweet,
You make me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

He makes me this,
Brings me up,
Brings me down,
Dancing sweet,
Makes me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

*********************************************

You make me this,
Bring me up,
Bring me down,
Playing sweet,
You make me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

He makes me this,
Brings me up,
Brings me down,
Dancing sweet,
Makes me move like a freak,
Mr. Saxobeat!


*********************************************


Oh, yeah, mmm yeah... 

Mr. Saxo Beat...


*********************************************


Hey, sexy boy! set me free!
Don't be so shy, play with me!
My dirty boy, can't you see?
That you belong next to me.

Hey, sexy boy! set me free!
Don't be so shy, play with me!
My dirty boy, can't you see?
You are the one I need!


*********************************************


You make me this,
Bring me up,
Bring me down,
Playing sweet,
You make me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

He makes me this,
Brings me up,
Brings me down,
Dancing sweet,
Makes me move like a freak,
Find More lyrics at www.sweetslyrics.com 
Mr. Saxobeat!


*********************************************


You make me this,
Bring me up,
Bring me down,
Playing sweet,
You make me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

He makes me this,
Brings me up,
Brings me down,
Dancing sweet,
Makes me move like a freak,
Mr. Saxobeat!


*********************************************

Oh, yeah, mmm yeah... 

*********************************************


You make me this,
Bring me up,
Bring me down,
Playing sweet,
You make me move like a freak,
Mr. Saxobeat!

He makes me this,
Brings me up,
Brings me down,
Dancing sweet,
Makes me move like a freak,


*********************************************


You make me this,
Bring me up,
Bring me down...
Mr. Saxobeat!


You make me this,
Bring me up,
Bring me down...
Mr. Saxobeat! :)


sila comment di bawah :)