Thursday, 22 December 2011

Biar mimpi sampai ke bulan

Seronoknya bila tengok cerita ni...romantik sangat..Elfira Loy dan Randi...Sweet sangat ....Elfira Loy ni pon cun...tapi sayang...pendek la plak budak kecik ni...hihihi...kalau dia baca mesti dia marah kan...
Tapi dalam cerita  mengisahkan tentang seorang anak penjual ayam yang teringin menjadi kaya...dan mempunyai kawan yang kaya tetapi bendul skit...nak jadi ala2 minah salleh....tp hmm... hampeh...
Kawan dia ni baik sesangat sampai sanggup bagi i phone 4...hanphone mahal...bagi pinjam baju2 mahal semua .la,....walaupon kawan dia ni bendul skit...tapi dia mempunyai kemahiran dalam bidang solekan..


.Kawan Alia ni....ingin menjadikan mimpi alia ni sebagai kenyataan...walaupun sekejap je...Impian alia di realisasikan dengan bantuan kawannya,,,dengan langkah pertama membuka akaun facebook...
Setelah sekian lama menunggu friend ...akhirnya randi mengkompemkan alia sbgai friend nye..Randi menyamar mnjadi seorang ank org miskin.sEBENARNYA ...Randi merupakan ank kepada saudagar kaya dari Indonesia....


Melalui penyamaran ini..randi akhirnya mengajak alia keluar untuk First Date ....Alia terus memberitahu kepada kawannya yang kaya itu mengenai first date nya dgn randi...Kawannya yang bendul terus meminjamkan bajunya kepada Alia agar penyamaran ini tidak akan di ketahui oleh Randi.Dalam masa yg sama Randi terpaksa memakai baju lamanya yang telah di buat kain buruk dan berbau ayam..Kelakar sungguh...Alia pergi ke tempat yang di janjikan bersama sahabat baiknya untuk bertemu Randi...Sampai disana , Alia dan randi terpukau melihat sesama mereka...sedangkan kawan alia yg bengong tu telah menutup hidungnya kerana tidak tahan bau baju randi yang busuk itu..Alia tidak kisah berkaitan ngn bau itu sebab keluarganya memang penjual ayam..agak penat untuk bercerita lagi..sebab nak mengarang ni pon dah ambil masa 3 hari..huhu..Randi ingin berterus terang pada Alia...Randi mengaturkan pertemuan ngn alia..Setelah bertemu..Randi terus bercerita perkara sebenar tentang dirinya..Randi ingin meminta maaf pada Alia kerana berbohong ..Alia memaafkannya.




Timbul pula dalam hati alia utk berterus terang juga ttg dirinya sbnr...Mmg benar lelaki sungguh ego..Penjelasan alia di hentam kuat oleh Randi.Randi tak dapat untuk menerima diri alia..Kesian Alia...Alia lari dan tidak mahu berjumpa Randi lagi..nTAH bagaimana datang nya kepintaran kawan alia sehingga pandai berkata2,Kawan Alia marah krn perbuatannya kepada Alia.Kawannya mencerita kan hal sbnr kpd Randi dan mmberitahu Randi bahawa Alia tak seprti yg di sngka..And the last part...Randi pergi ke pasar dimana Keluarga Alia berniaga Ayam.Randi menjerit dan meminta maaf kepada Alia kerana sikapnya yg trok itu.Randi memberanikan diri kpd semua org dgn menjerit menyatakan kepada Alia....ALIA SAYA SAYANG BANGAT SAMA KAMO..!!..Alia menampar Randi sambil menyatakan AKU SAYANG SAMA KAMO BODOH...romantik berserta gurauan kasar di situ..Berakhirla kisah fantasi yang berjudul BIAR MIMPI SAMPAI KE BINTANG..


.Pehh...bangga rasanya hati sebab dapat menaip sepanjang ini...letihnya jari...

sila comment di bawah :)

No comments: