Tuesday, 27 December 2011

MenaNtu Pilihan Mak Mentua..Seksi VS sopan

Kadang-kadang terfikir sejenak..Bagaimana reaksi jika kita berhadapan dengan mak mentua..aku pon belum pernah mengalami ini semua..Mesti jantung akan berbunyi DUNG DANG DUNG DANG...

MACAM TAK KENA JE GAMBAR NI...TAPI BOLEHLA...UNTUK MENGAMBARKAN PERASAAN TAKUT!!

gerunnya..Orang kata kalo kita nak jumpa bakal mak mentua,kita kena pakai baju sopan-sopan.kaau boleh biarla berbaju kurung agar nampak manis..tapi bagaimana pula bagi girls yang seksi..mesti rase diri hipokrit sangat.bukan apa, bila seseorang gurl yang seksi cb berpakaian sopan,itu namanya menipu bakal mak mentua dan family nya...bukan takat tipu dorang je...kita juga menipu diri sendiri..Hmmmm agak complicated di situ..Cuba jaga hati dalam masa yang sama menipu...agak mudah bagi gurl yang pakai tudung.pakai apa saja kompem nampak sopan.Di mata mak mentua biarla anak mereka dapat hidup bersama dengan orang yang boleh membimbing ank mereka menjadi lebih baik.kita tidak boleh menyalahkan pendapat mak mentua..
fIGHTING MUM!!
Tapi dunia sekarang dah tak perlu risau...sebabb orang bak kata org bandar up to date...gitu la gmaknya...jadi bagi gurl yg seksi tidak menjadi masalah jika mahu berkahwin dengan orang bandar...tapi agak merumitkan bila berkahwin dengan orang kampung...Tidak kirala siape pon kita....semua gurl kat dunia ni sentisase berharap agar dapat mak mentua yang baik dan boleh meerima mereka seadaanya...termasuklah aku...moge Tuhan mempermudahkan aku bila sampai seru untuk aku berhadapan dengan mak mentua...huh!!...AMIN..


sila comment di bawah :)

Thursday, 22 December 2011

Biar mimpi sampai ke bulan

Seronoknya bila tengok cerita ni...romantik sangat..Elfira Loy dan Randi...Sweet sangat ....Elfira Loy ni pon cun...tapi sayang...pendek la plak budak kecik ni...hihihi...kalau dia baca mesti dia marah kan...
Tapi dalam cerita  mengisahkan tentang seorang anak penjual ayam yang teringin menjadi kaya...dan mempunyai kawan yang kaya tetapi bendul skit...nak jadi ala2 minah salleh....tp hmm... hampeh...
Kawan dia ni baik sesangat sampai sanggup bagi i phone 4...hanphone mahal...bagi pinjam baju2 mahal semua .la,....walaupon kawan dia ni bendul skit...tapi dia mempunyai kemahiran dalam bidang solekan..


.Kawan Alia ni....ingin menjadikan mimpi alia ni sebagai kenyataan...walaupun sekejap je...Impian alia di realisasikan dengan bantuan kawannya,,,dengan langkah pertama membuka akaun facebook...
Setelah sekian lama menunggu friend ...akhirnya randi mengkompemkan alia sbgai friend nye..Randi menyamar mnjadi seorang ank org miskin.sEBENARNYA ...Randi merupakan ank kepada saudagar kaya dari Indonesia....


Melalui penyamaran ini..randi akhirnya mengajak alia keluar untuk First Date ....Alia terus memberitahu kepada kawannya yang kaya itu mengenai first date nya dgn randi...Kawannya yang bendul terus meminjamkan bajunya kepada Alia agar penyamaran ini tidak akan di ketahui oleh Randi.Dalam masa yg sama Randi terpaksa memakai baju lamanya yang telah di buat kain buruk dan berbau ayam..Kelakar sungguh...Alia pergi ke tempat yang di janjikan bersama sahabat baiknya untuk bertemu Randi...Sampai disana , Alia dan randi terpukau melihat sesama mereka...sedangkan kawan alia yg bengong tu telah menutup hidungnya kerana tidak tahan bau baju randi yang busuk itu..Alia tidak kisah berkaitan ngn bau itu sebab keluarganya memang penjual ayam..agak penat untuk bercerita lagi..sebab nak mengarang ni pon dah ambil masa 3 hari..huhu..Randi ingin berterus terang pada Alia...Randi mengaturkan pertemuan ngn alia..Setelah bertemu..Randi terus bercerita perkara sebenar tentang dirinya..Randi ingin meminta maaf pada Alia kerana berbohong ..Alia memaafkannya.




Timbul pula dalam hati alia utk berterus terang juga ttg dirinya sbnr...Mmg benar lelaki sungguh ego..Penjelasan alia di hentam kuat oleh Randi.Randi tak dapat untuk menerima diri alia..Kesian Alia...Alia lari dan tidak mahu berjumpa Randi lagi..nTAH bagaimana datang nya kepintaran kawan alia sehingga pandai berkata2,Kawan Alia marah krn perbuatannya kepada Alia.Kawannya mencerita kan hal sbnr kpd Randi dan mmberitahu Randi bahawa Alia tak seprti yg di sngka..And the last part...Randi pergi ke pasar dimana Keluarga Alia berniaga Ayam.Randi menjerit dan meminta maaf kepada Alia kerana sikapnya yg trok itu.Randi memberanikan diri kpd semua org dgn menjerit menyatakan kepada Alia....ALIA SAYA SAYANG BANGAT SAMA KAMO..!!..Alia menampar Randi sambil menyatakan AKU SAYANG SAMA KAMO BODOH...romantik berserta gurauan kasar di situ..Berakhirla kisah fantasi yang berjudul BIAR MIMPI SAMPAI KE BINTANG..


.Pehh...bangga rasanya hati sebab dapat menaip sepanjang ini...letihnya jari...

sila comment di bawah :)

Monday, 19 December 2011

PE NAK JADI DENGAN DUNIA SEKARANG


Pelajar yang bernama Ariff Alfian Rosli ini merupakan pelajar perubatan tajaan Petronas dan tidak dapat dihubungi oleh keluarga mereka selama 3 tahun. Menurut ayah Ariff Alfian Roslin, Rosli Haron, dia dan isteri telah 8 kali pergi ke Dublin untuk mencari anaknya. Dan hari ini misteri kehilangan Ariff telah terbongkar apabila dia didapati telah berkahwin dengan Jonathan, seorang lelaki warga Dublin.Nampaknya apa yang ditakuti oleh ayah Ariff iaitu anaknya terlibat dengan pergaulan bebas menjadi kenyataan. Ini sangat mengecewakan dan pastinya memberikan impak kuat kepada ibu dan ayah Ariff. Untuk makluman, pihak Petronas telah pun menyaman ayah Ariff selaku penjamin pertama dengan menuntut kembali wang pengajian RM890,000 yang telah dilaburkan kepada Ariff.Sama-sama kita doakan agar Ariff Alfian Rosli menyedari yang ramai rakyat Malaysia mengetahui berita perkahwinan sejenisnya dan mahukan dia kembali ke pangkal jalan. Kepada keluarga Ariff, Abang Nara harapkan anda bersabar dengan dugaan hebat ini. Harap-harap semuanya akan kembali seperti biasa. Amin.





INI yang telah aku baca dalam entri beutifulnara...Subhanallah...Arif ni seorang yang genius ,di kurniakan akal yang hampir sempurna...tapi apa telah jadi...aku tau dalam dunia ni...mesti ramai ibu bapa yang berbangga jika dapat anak yang pintar seperti dia ni...tapi dalam kegembiraan itu kita perlu beri ilmu agama yang mendalam kepada diri anak-anak agar tidak mudah terpesong macam ni..kenapa lah dia sanggup menghancurkan harapan keluarga...kesian ibu bapa dia..jika kita tidak ada ilmu agama yang mendalam tak payah la nak berangan nak belajar di luar negara...mmg glamor..tapi kita kena tau di luar negara segala kelakuan bebas,pe saja yang kita buat tak akan di persoalkan oleh sesiapa...godaan syaitan di sana pon bkn calang-calang...So, lagi baik belajar kat dalam negara sekurang-kurangnya...kita terhindar daripada melakukan pebuatan yang terkutuk ni...kepada arif...kembalilah ke pangkal jalan.jangan ikut hawa nafsu...dekatkan diri pada TUHAN.dia pasti akan membantu...

sila comment di bawah :)

Tuesday, 6 December 2011

Jambu batu: Ombak Rindu..

Jambu batu: Ombak Rindu..: seronok betul dengar cerita ni...ramai yang kata...cerita ni best...sbb di adaptasi daripada novel...ehmmm tapi aku xpernah pon baca novel ...
sila comment di bawah :)

Ombak Rindu..

seronok betul dengar cerita ni...ramai yang kata...cerita ni best...sbb di adaptasi daripada novel...ehmmm
tapi aku xpernah pon baca novel OMBAK RINDU ni...tapi kdg2 aku rasa bagus gak xbaca nanti xder la aku asyik tau je jalan citer dia....baru la gampak sikit...
tapi dalam citer ni aku minat giler dengan lagu tema dia...PEHHH!!
orang kata ....masyuk la....bes giler2..
firstly dengar aku ingatkan penyanyi dia indonesia...tapi rupanya HAFIZ AF...yg rmbut dia sm ngn pakwe aku 2..
hihih...mantap la...
ni aku nak letak dalam blog la....biar menjadi inspirasi bl aku bkk blog...dapat dgr lagu ni....



aku letak sekali lirik.. yela...takut tersilaplak lirik kan...


LIRIK LAGU DAN VIDEO MP3
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


sila comment di bawah :)